Bomencatehedraal - Reisverslag uit Sechelt, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu Bomencatehedraal - Reisverslag uit Sechelt, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu

Bomencatehedraal

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop en angeline

31 Juli 2018 | Canada, Sechelt

De laatste avond...in het bos..hoge bomen..als een catehedraal..we kwamen hier vanmiddag aan ...hijgend en uitgeput.. we dachten deze route te kennen..mooi door bos en uitzichten op zee...maar het begon gisteren al..we struikelen over de hellingen...hebben wij nou 5 weken gefietst?...uiteindelijk duwden we onze fietsen een 17% procenter op..en zegen we neer langs de kant van de weg...ik zwaaide vaag met mijn jong getrainde liftduim...onmiddellijk staat er een pick up stil...we rijden mee met een jonge Duitser..10 jaar geleden geëmigreerd ...werkt in de bouw..prima op zijn plek...mooi land en vooral opnieuw heel ok de mensen , die Canadezen...vanmorgen vroegen we de weg aan een vrouw...praat maar Hollands joh...ook 10 jaar jaar hier..woont aan zee....na het werk even zwemmen...ja...maar al met al zijn we qua fietsen een beetje aan het sneuvelen op de hellingen hier...heerlijk in die pick up mee gereden...daarna vanuit onze campsite gelopen naar de general store...bleek een uur verder...prachtig langs strand met de bekende dode boomstammen...maar hoe terug...in de general store hoorden we dat we gewoon de bus konden terugnemen naar ons bos...met eten en een biertje hier weer terug in onze catehedraal...morgen de boot naar Vancouver...maar eerst nog 20 km fietsen...weer die klote heuvels...we zijn een beetje benauwd...na de boot nog 20 km snelweg...en dan landen we in een Airbnb....we zijn nostalgisch over ons eindpunt...prachtige tocht..raar om te stoppen....nu ik ook wel moe een beetje...

• 31 Juli 2018 - 21:45

Lia:

Kom op, kiezen op elkaar! Uitrusten en bijkomen in Bricqueville sur Mer, lagere heuvels, ook hollanders in de buurt

• 01 Augustus 2018 - 22:48

Simon:

Jullie verhalen zijn om te smullen!
    Alles zo beeldend... en ik kan me goed voorstellen dat je heel 'verzadigd' kan raken op het eind van zo'n prachtige reis.
    Nog even volhouden met die laatste lootjes!