Hideout - Reisverslag uit Powell River, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu Hideout - Reisverslag uit Powell River, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu

Hideout

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop en angeline

29 Juli 2018 | Canada, Powell River

Powell River.....onze derde stopdagje...een beetje tutten op onze Westerpark campsite.rommelig, informeel, speelweide aan de beach, houten beren...kinderfonteinen..maar wij rustig in een hoekje.....gisterenmorgen moest ik onze campingjuf van aan de overkant smeken en verleiden om te bellen om telefonisch een plaatsje hier te reserveren...met veel gedoe...kon het net...nu we hier beland zijn, staan we op een heuveltje met uitzicht op zee zowat de enige kampeerders ..want de Amerikaan doet het met de RV...super de luxe grote bakken, rijdende salons, met uitschuifbare zijkanten die het gevaarte tot een echte bungalow ombouwen...je gaat dus op vakantie met je hele huis...en er s’ avonds langslopend zie ik de schimmerbeelden van de tv...toen we op het prachtige terras bij onze eerder geroemde Amanda zaten..waren we de enigen..in Europa had het vol gezeten...alle andere kamperers bleven in hun RV..gekluisterd aan hun eigen koelbox en instantsnacks..met je huis op pad, maar met namen erop als Discovery, Adventure, Imagine, Hideout dus...en hier buurman Coughar..kun je geloven in je spannende excursie...met toch ook veel thuisgemak en knussigheid.....wonderlijk...onze Koreaanse buren van gisteravond kampeerden wel...de groep liep in de loop van de avond op tot wel 30 kinderen, mannen en vrouwen...er werd gezamenlijk gekookt..en gegeten..geravot..maar op gegeven moment ook een gedicht voorgedragen en verhalen verteld..bijzonder....ik was er erg graag deel van geweest.. even gefietst vandaag, omgeving verkennen...beland in een Mill..een houtverwerkingsbedrijf...grote boomstammen worden verwerkt..wederom prachtige industriële archeologie met veel roest en grote rood witte stenen schoorstenen..mijn band begaf het weer...de fietsenmaker in het stadje was paraat...morgen beginnen we aan onze laatste drie dragen op de fiets....

• 29 Juli 2018 - 13:52

Marein:

De eindstreep in zicht? Toch mooi dat jullie, ondanks alle twijfels, zijn gegaan. Luna vond 't vast helemaal goed, dat jullie gingen. Niet gaan had ook een rare knoop achter gelaten. Zo werd 't een tocht van bezinning met een terugblik op een bijzonder "hondenleven".
    Sterkte met de laatste kilometers.
    Love M.

• 29 Juli 2018 - 21:23

Hennie:

Hele goeie laatste dagen op de fiets en bedankt voor de prachtige verhalen.