Ordinair aan een meer in de zon met een biertje.. - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu Ordinair aan een meer in de zon met een biertje.. - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu

Ordinair aan een meer in de zon met een biertje..

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop en angeline

25 Juli 2018 | Canada, Port McNeill

Zo noemde angeline het net...we hebben er hard voor moeten werken..de laatste zg 2 km naar deZe plek, volgens onze kruidenier, bleek meer 10..ploegend over een gravelspoor, glijdend en slippend naar boven en beneden...maar het resultaat is fantastisch...we kamperen aan een bergmeer..hebben net ons fietszweet van ons afgespoeld in dit meer...voor het eerst gezwommen dus...voor het eerst is het warm in de avondzon..we hebben een biertje meegesleept van de kruidenier..pindaatje...ordi.
..we fietsen weer en het gaat me goed af...opnieuw natuurlijk prachtig land...bemoste rotswanden..ineens ook meer kleur in de bomen...meren..bergen inderdaad met sneeuwtoppen...alweer zo ‘n 140km van port hardy af...we hebben vanmorgen ons zijspoor naar de Cove met die 13 % heuvels ontdoken..meegereden een stukje met een Iraanse chauffeur..net 4 maanden aan het ayatollah regime ontvlucht..hij hoopt binnenkort zijn familie hier te krijgen..nu werkt hij als driver voor een shuttle bedrijf...hij kijkt er licht spottend bij..al die toeristen heen en weer rijden...hij dropt ons op de Highway...voort naar Vancouver...prachtige weg dus, door mooi land met eng dichtbij verkeer af en toe, want de shoulder ( fietspad/ uitwijkstrook) is er niet..

• 25 Juli 2018 - 12:20

Marein:

Wel heel thuiskomen graag, hè.