Rijst met cashewnoten - Reisverslag uit Gakona, Verenigde Staten van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu Rijst met cashewnoten - Reisverslag uit Gakona, Verenigde Staten van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu

Rijst met cashewnoten

Door: Angeline

Blijf op de hoogte en volg joop en angeline

02 Juli 2018 | Verenigde Staten, Gakona

Christochina 1-7
Groen met wit geblokte gordijntjes voor de ramen. Een schrijftafel met uitzicht op een open plek in t bos waar konijntjes dartelen. Een houtkacheltje, bedden met gepatchworkte kleurige spreien, een rustieke lamp ertussen. En een miljoen muggen die overal doorheen steken.
Ik lig te rusten en Joop kookt op ons gasbrandertje op de tafel een van de gevriesdroogde maaltijden uit onze tassen. Afgezien van de muggen een vredig tafereeltje in Red Eagle Lodge. We arriveerden hier al om 13u. De 35 mile vanaf de vorige Lodge hebben we in ruim 2,5 u afgelegd. De enorme heuvel waar we over moesten was voor mij de testcase: ga ik t halen? Zo niet dan zouden de aardige eigenaren van Gakona Lodge ons gebracht hebben. Maar een beetje fietser fietst...
De weg voer langs de Copperriver, nog steeds. Soms op gelijke hoogte, dan weer hoog erop neerkijkend. Mysterieuze blauwe bergen in de verte. Onafzienbare toendrabossen waarvan de boompjes steeds kleiner worden. Geen enkel teken van menselijke aanwezigheid, behalve de weg (goed onderhouden) en de enkele auto pet vijf minuten. Eigenlijk zijn we nu blij met die auto’s, meestal RV’s. Die maken lawaai! Dan hoeven wij even niet te bellen, zingen of zo. We speuren de omgeving af naar dierlijk leven..gelukkig niets vandaag.
Later deze middag heb ik joop ‘s voorband die langzaam leeg loopt geplakt. Mijn ‘specialiteit’. Maar waar is de routine? Eenmaal per twee een band plakken houd je niet scherp. Maar t is gelukt. Met slechts een reservebinnenband en de eerstvolgende fietsenwinkel ruim 1000 km verder op blijft t spannend.
We zullen zien. Eerst is er nu een bordje warm eten in onze knusse cabin. Rijst met cashewnoten uit een zakje.

• 02 Juli 2018 - 16:17

Marein:

Mooi zo, ondanks het verlies, de lichamelijke ongemakken, gewoon weer door met fietsen EN met leven.