Amour de cosmos - Reisverslag uit Campbell River, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu Amour de cosmos - Reisverslag uit Campbell River, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu

Amour de cosmos

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop en angeline

27 Juli 2018 | Canada, Campbell River

Uiteindelijk geland op een restaurant terras aan de eindeloze zee tussen Vancouver island en het grote vaste land...een dikke 90 vandaag...een beetje meer dan ik had gedacht vanmorgen...White river campsite, bij een lieve oude dame die een perfecte camping resort runt...maar zonder aankondiging langs die eeuwige snelweg van gisteren..in het pompstation hier om de hoek getipt..aan de rivier , een lieve mevrouw...een oud pompstation, de pompen nog overeind...vroeger het einde van de Highway.. lekker gras...een paar andere campers...een met een zwarte lospownde poes...nu zijn we een dag fietsen verder geland in salmon point campsite and RV... aan zee..ook een marina..en heel vol en groot...maar op een superplek..., met een heerlijk restaurantje aan zee ook.. we zijn compleet terug in de bewoonde wereld...Campbell River is een veel grotere stad dan we dachten..we belandden in heftig stadsverkeer, industriegebied..maar ook prachtige gezichten op de rivier en aan liggende centrales en ander oude industriële architectuur...we zijn 20 km langs zee gefietst naar de eerste campsite in de buurt meer dan ik nog had gedacht te kunnen.....de kust ligt vol met boomstammen...en er is veel gesleuteld met steen stapels , prachtig gestapelde beest en geestgestaltes..., maar vooral staat onze hele route vol met houten sculpturen van alle beesten die hier voorkomen in alle formaten ook..een rare mix van woeste natuur en menselijke creatieve neigingen...het is hier ook hastikke druk met vakantieplezier...ik werd al toegeroepen door een welgedane Hollandse familie...he..helemaal uit Amsterdam kommen fietsen....ja...de Franse vakantie van de hollander lijkt ingewisseld voor lekker travellen in het woeste Canada...het is wel heel anders fietsen dan het verlate Alaska...ook de ontmoetingen daar waren ...die van her en erkenning...ook ver van huis of bijzonder dat je hier bent aangeland... hier is het toch al weer het gedeeld consumisme van de vakantiepret , dat geeft een andere interactie. Ook op de weg...we worden het meest bedreigd door campertrucks met reuzeboten erachter...een half metertje wordt ons soms gegund door deze vakantiepretmeneer...vandaag was fietsen weer bijzonder...de eerste 40 als een trein...toen afzien en afbranden op de beklimmingen ..ik wilde kappen en zitten...dan na een reuze ijsko ...(?)...50 doorgejast...maar nu wel een beetje gesloopt...maar we zitten aan de calimari...en de fish and chips....zonsondergang..links achter...oja...we passeerden de amour de cosmos creek vandaag...vandaar...