Meditatie van de klim..6 juli,.. - Reisverslag uit Beaver Creek, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu Meditatie van de klim..6 juli,.. - Reisverslag uit Beaver Creek, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu

Meditatie van de klim..6 juli,..

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop en angeline

07 Juli 2018 | Canada, Beaver Creek

Beaver Creek, Canada. Weer Dikke 100 km verder...we staan op een campingtje.. leeg verder, aan de weg, bij een restaurant...net heerlijk daar gegeten, na aankomst om half acht vanavond. Een lange dag fietsen door bijna saai mooi land...heuvelend, met fantastische uitzichten op een uitgestrekte toendra met meren, rivieren en soms kleine intieme plasjes, waterlelies met gele bloem... het mooiste is om een helling af te gaan..een dikke veertig op de teller..waar je weer een nieuwe lege vallei inrijdt...ruim zicht op een oneindige ruimte van water en land omzoomd door steeds weer die bergen in de verte..lang onderweg vandaag..soms langs bosgebrande heuvels waarbij de zwarte staken van de spruce een troosteloos verhaal vertellen. Spruce is naam van de dominante boomsoort..een zielig soort den..vaak afgetopt..zwoegend tegen het weergeweld van kou en stormwind. Een lange dag met vele lange klimpartijen..een paar kilometer naar boven ..een gestage 4 a 5 procent... het werkt alleen als je afdaalt in je benen, die malen, mijn hoofd is leeg..ik heb hem nu weer te pakken... als je naar boven wil..als je werkt en zwoegt..begeeft mijn systeem het...daar beneden doen ze het werk..niet over nadenken... ik mijmer Over het leven..opnieuw fietst de dood mee...de vader van Charlottes vriend ..Eric..is net overleden..na een lange ziekte... ik heb hem een paar keer ontmoet. Vier jaar geleden samen Nederland Spanje gekeken in de stoof, we hadden wel iets met met elkaar..filosofie en le bon vivant...Maar ook over andere zaken..best triviaal..onder andere over de toetersystematiek van passerende auto’s... je hebt de supporters..even een riedeltje of een loei..van enthousiasme..in de lijn van de vele lichte achteloze handzwaaitjes, handje even los van het stuur, van motoren en auto’s .., en je hebt de voorzichtige tik op de claxon..waarschuwend...pas op naderend verkeer en de knallend harde huil van boze burgers die vinden dat je in weg rijdt van meestal hun asociaal grote RV..zoon bus met aanhangende auto....voor de rest zijn de wegen overigens leeg geraakt om de zoveel tijd een truck of rv...veel tijd om te mijmeren en alsmaar verder fietsen.. mijn lijf doet goed mee...

• 07 Juli 2018 - 17:15

Kees:

Mooi Joop en fijn dat het lijf ook enthousiast begint te worden

• 08 Juli 2018 - 14:57

Bas:

Vandaag jullie reisverslag tot nu toe gelezen. Dank jullie wel, heel boeiend: de mensen die jullie ontmoeten (al dan niet met onbekend drama onderweg), de alles overheersende natuur (incl. berenpoep op de weg) en vooral jullie levenslust om deze ervaringen op te zoeken en aan te gaan. Ik vreesde al dat Luna jullie niet meer zal kunnen begroeten als jullie thuis komen: zag Charlotte niet meer met haar wandelen. Triest, maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat mijn meest op de voorgrond tredende gedachte toch is dat jullie Luna een heel mooi leven hebben gegeven. Haar leven is daarmee getild van het niveau "overleven" naar het niveau "genieten en ertoe doen". Dat gaat Luna doorvertellen in de hondenhemel: weet je wat fijn is? Als je...... En dan vertelt ze haar verhaal met jullie.
    De Tour de France is begonnen. Beetje anders dan Alaska. Hoop dat jullie ook een beetje aardig fietsweer zullen hebben in A. en op gepaste tijden ravitailleer-punten tegen komen.
    Hartelijke groet (en daar waar nodig) houd moed,