Dagje bijkomen... - Reisverslag uit Delta Junction, Verenigde Staten van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu Dagje bijkomen... - Reisverslag uit Delta Junction, Verenigde Staten van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu

Dagje bijkomen...

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop en angeline

05 Juli 2018 | Verenigde Staten, Delta Junction

Nog steeds in Tok...kruispunt van grote wegen, oude missiepost, 1500 inwoners..derde of vierde stad in Alaska, 800 km van de poolcirkel., vliegveld, restaurants, motels, barakken..uit de bosjes rond ons motel duiken af en toe indiaanse mensen op, uiteraard maken ze ook de kamers schoon..we hebben gisteren een van de aanbevolen restaurants geprobeerd..mooie chicke tent..maar alles dus heftig gefrituurd..vet dus..tenzij je een outsize biefstuk neemt..ben ik minder mee tegenwoordig..we hebben veel laten staan..nu koken we weer voor onze motelkamer op het stoepje..in supermarkt zowaar sushi gescoord..en we maken rijst met zeevruchten...bakken met een beetje knof...heerlijk.. vandaag had ik wel een hersteldagje nodig...diepe moeë en stijve benen...en mijn voorband was weer leeg...crisis .. toch nieuwe voorband .. ?..dichtbijzijnde winkel is fairbanks..250 mijl of Haines...400.. band opnieuw gecheckt..ik vond opnieuw soort van splintertje...hopenlijk houd ie het tot Haines...10 dagen fietsen...morgen beginnen we aan ons deel twee...een tocht door de binnenlanden..we hebben vandaag uitgezocht..opnieuw..waar we kunnen slapen en ravitailleren...niet erg vaak dus.. in onze supermarkt vandaag ook maar flink ingeslagen...