Under way - Reisverslag uit Gakona, Verenigde Staten van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu Under way - Reisverslag uit Gakona, Verenigde Staten van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu

Under way

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop en angeline

30 Juni 2018 | Verenigde Staten, Gakona

Gakona lodge...een oude tradingpost, houten Blokhuis..in grasveld aan de rivier. Oude landbouw werktuigen en prehistorische ford staan prachtig te roesten..ik kom helemaal aan mijn trekken..een jong gezin, wederom superaardige mensen runt de tent, zij heeft veel gereisd, hij leest liever historische boeken over oa Europa..we zijn net voor een forse regenbui binnen...we zijn vanmorgen na enig aarzelen weer op de fiets geklommen. Na consultatie met onze huisdokter, dochter rosa, begonnen aan meegebracht antibiotica, keelpastilles en pijn verbijtend zit onze heldin weer op de fiets en dieselt ze mij er weer uit op de zeer forse klim die van mij al mijn krachten vergde. Een tocht door bossen..zoals ons nog veel te wachten staat,glooiend land, met ineens een weid uitzicht over dal met een rivierdelta..wonderschoon in het een beetje driezelende weer.
De tocht verloopt volgens ons tijdsplan, maar niet helemaal volgens ons idee. De autorit naar glenallen van gisteren,onze fietsen achterin gefrommeld in de van, met de wonderbaarlijke Mary..heeft ons wel een dikke 100 mijl verdergebracht, ook over de gevreesde pas,waar we vanuit de auto vonden dat we die makkelijk hadden kunnen hebben..wonderlijke vrouw Mary, angeline vertelde er gisteren al over. Ik had in ons verblijf in Valdez een verandering in onze betrekking meegemaakt, van aanvankelijk , toen ik haar aan de telefoon kreeg om een plek te regelen na aankomst van de boot, een afwerende, een beetje wantrouwend stem, via bij onze ontvangst een zakelijk koele oudere dame..naar een hartelijke betrokken vrouw, die toen angeline ziek te bed lag met mij meedacht over hoe het verder moest..dokter ?..,.we ontwikkelden een gesprek over vanalles, ik hielp met tuinaarde slepen en klusjes..De volgende ochtend besprak ik de mogelijkheden van transport..vooral wegens de relatieve tijdsdruk van ons reisschema..waarbij ze zei....i can drop you there...een dikke twee en een half uur rijden..het leidde tot die fantastische rit gisteren..geen sprake van dat we mochten meebetalen aan de benzine..een vrouw van 78 nog vol van plannen en energie, krulspeldenin in en 5 uur in auto even op en neer...ook deze trip lijkt opnieuw een ervaring te worden van ontmoetingen met fantastische mensen..ik heb vaak even een onderonsje met allerlei mensen waarbij hartelijk en betrokken wordt uitgewisseld over elkaars wedervaren..Alaskezen zijn bijzondere mensen... buiten regent het..angeline rust uit...morgen verder...opweg naar Tok...

  • 01 Juli 2018 - 07:12

    Lia Randsdorp:

    Bemoedigende voorbeelden van ouder worden en doorleven, vlakken jullie jezelf dan oook niet uit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gakona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 November 2018

Nepalese verhoudingen

03 November 2018

Let it be

03 November 2018

Karma

02 November 2018

De snelweg omhoog

01 November 2018

In order to gain something you have to loose...
joop en angeline

wij zijn een fietsend stel, 63 en 70 jaar oud...

Actief sinds 15 Juni 2018
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 14939

Voorgaande reizen:

15 Juni 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: