Along the road - Reisverslag uit Beaver Creek, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu Along the road - Reisverslag uit Beaver Creek, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu

Along the road

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop en angeline

09 Juli 2018 | Canada, Beaver Creek

Lokatie..?, Burwash landing...of Destruction Bay..., Kluane lake
We mochten op deze campground bij een French bakery (?) niet onze tent opzetten...te gevaarlijk met oog op beren..insurance werd nog gemompeld en dit jaar was het wel erg met de beren...in een vierpersoons cabin dan maar..nog hebben we het rijk alleen..
We fietsen op een weg van 120 km met niks, alleen na 30 km een campground in het bos...morgen de andere 90 naar Destruction Bay...leuke naam voor een bestemming...kaalgeslagen door de winden...het fietsen daar wordt geteisterd door stofwolken, is ons verteld...Onze engel van vannacht Amanda, vroeg vanmorgen aan mij of ik wel een stuk doek had, om voor de mond te doen, anders zou zij wel een oud stuk laken afknippen...zo fietste ik vandaag op zijn Palestijns met een witte doek om mijn nek...Vanmorgen kwamen we bijna niet weg bij Amanda..zij heeft een Engelse lusthof gecreëerd met gazons en uitzichten. We aten ook een overheerlijk ontbijt, terwijl ze meer vertelde over haar leven.. 12 jaar geleden vertrokken uit Ierland, nadat haar man haar had verlaten voor een ander, samen met 8 jarige zoon begonnen aan dit project. Haar familie nam haar de scheiding kwalijk en had alle kontakt verbroken..wat een power, maar ook wat een eenzaam verhaal. Maar toch maar op pad, inmiddels al 12 uur, maar we hoeven ook niet zo lang...gisteren had ik een rottige fietsdag, alles deed pijn, kont en benen...maar vandaag was alles weer kits..opnieuw natuurlijk door onbeschoft mooi land...kreken, bossages, uitzichten, bergen...prettig heuvelende weg..onderweg kwamen we een bord tegen, waar ons 10 km verder dan die toch wel eenzame campground in het bos..een French bakery, met campground en crêpes werd beloofd..daar gaan we heen, morgen 10 km korter ook.... daar zitten we nu dus, een Frans stel runt de tent...hun verstandhouding lijkt ongemakkelijk... , hij ontdooit inmiddels, we spreken Frans met hem...direct eten we groentesoep en groentetaart bij ze...