Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg joop en angeline

02 Augustus 2018 | Canada, Vancouver

Net in razend tempo van 1 tot 16 th avenue gelopen, een stevig half uur. Vanaf het strand, waar we naar het vuurwerk hebben gekeken...sinds heel lang dat weer eens meegemaakt..wel een ontwikkeling heeft daar plaatsgevonden..van obligate vuurpijlen en pluimen van vroeger naar een estehetisch gebeuren met stippelwolken en treurwilgvormen in een enkele kleur...zacht wit of ijl roze..prachtig vinden we allebei...nou ja...weer eens wat anders dan bergen en zeeen...vandaag voor het eerst niet op de fiets gezeten..we zijn in vermomming..gewone bezoekers van een reuze leuke stad..Amsterdams druk met fietsende toeristen..prachtig aan het water , bergen in de verte, schepen en mooie architectuur..Rotterdams...maar ook met gezellige oude stad... Op ons gemak opgestaan..Airbnb bij steile Duitse mevrouw...veel regeltjes en instructies...graag schoenen uit bij de voordeur..en “ Vancouver is een Big Bad City...” alles dubbel op slot en oppassen geblazen...we blijven een beetje uit haar buurt..vandaag op zoek naar de dozen voor de fietsen...bij de eerste winkel was het geregeld...naar ons verblijf gezeuld..vrijdag de fietsen uit mekaar en in de doos...gewinkeld..door de stad gezworven..gegeten met prachtige zonsondergang aan het strand...daar met duizenden anderen het vuurwerk afgewacht..een gezellig familiegebeuren...vondelparksfeertje ....het evenement van het jaar lijkt net wel, iedereen rukt uit...ondertussen zijn we uitgefietst....onwerkelijk..ergens willen we niet stoppen...maar thuis trekt ook...familie, vrienden..toeteren, balletje slaan...gek..