Nooit ver van huis - Reisverslag uit Girdwood, Verenigde Staten van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu Nooit ver van huis - Reisverslag uit Girdwood, Verenigde Staten van joop en angeline smoor en donk - WaarBenJij.nu

Nooit ver van huis

Door: Angeline

Blijf op de hoogte en volg joop en angeline

25 Juni 2018 | Verenigde Staten, Girdwood

De stap buiten de deur van ons gezellige huisje in Anchorage leek ons vanmorgen onoverkomelijk groot. Aan het heerlijke ontbijt dat Jo Anne voor ons gemaakt had bestaande uit zalm, eieren en spinazie met toast (you need proteïnes...!) keken we de straat op. Een lichte regen, bewolkte lucht..de buitenwereld leek weinig aantrekkelijk. Maar toen we op onze bepakte fietsen stapten, was het er meteen weer: het avontuur! Voor mij sloot het opstappen naadloos aan bij ons aankomen vorig jaar in Boston. Blij dat we het wederom gehaald hadden maar ook melancholisch omdat de reis ten einde was. En nu zetten we die reis gewoon voort.
Ons pad bleek om de hoek te beginnen. Eerst in de vorm van een vreselijke 6 baans snelweg de stad uit, later wat minder heftig in prachtig landschap. Aan onze rechterzijde de zee. Feitelijk een oceaanarm die dichtgeslibd is en waar de getijden hun werk doen. Omringd door besneeuwde bergen. Een wintersport gevoel aan zee. Wonderlijk en wonderschoon. Koud maar prettig. Er verscheen een fietsroute. Door bossen en heuvels. Ouders fietsen er met kinderen. Onbekommerd. Terwijl wij met verwondering naar de hopen berenpoep keken die op dat zelfde pad gedeponeerd liggen. Ook wonderlijk!
Al genietend van het landschap, het avontuur namen we de verkeerde afslag op onze route naar het online gereserveerde huisje onder aan de gletscher bij Portage/Girdwood. Geen bewegwijzering, geen indicaties. We zijn er nog niet helemaal op voorbereid. Zo bezorgden we onszelf een omweg van 20 kilometer.
Ruim 80 km verder zitten we hier op de waranda van een houten huisje met uitzicht op de besneeuwde toppen. Op een mallepieten R.V park. Geen winkel of iets dergelijks tegengekomen. Ook nog niet helemaal op in gesteld. De beheerder haalde uit zijn persoonlijke proviandkast wat noodles en brood met kaas voor ons. samen met de boodschappen die we al eerder hadden gedaan genieten we nu van ons nieuwe onderkomen. Nooit ver van huis.

• 25 Juni 2018 - 08:41

Jeroen:

Ha stoere trekkers
    Alle begin is moeilijk. Nooit zonder boterhammen op stap gaan. Ik ben weer reuzebenieuwd naar jullie ervaringen. Groet en liefs Jeroen

• 25 Juni 2018 - 08:49

Lia Randsdorp:

Op de kaart in mijn telefoon is ook he-le-maal niets te zien, alleen een weg langs de kust. Gelukkig blijkt er dan een fietspad te zijn. Maar waar komen die ouders met kinderen vandaan, en waar gaan zij heen? Wonderlijk land waar jullie nu zijn....

• 25 Juni 2018 - 10:43

Rob:

Leuk om jullie te volgen op het Grote Avontuur. Veel plezier.

• 25 Juni 2018 - 12:13

Kees Onderwater:

Jullie fietsen al weer helemaal op het avonturenpad. ‘Je leven wordt geleid’ zou m’n oude vader zeggen. Jullie geven dit motto letterlijk gestalte. Ik wens jullie veel genieten en mooie avonturen. Xxx Kees